Numai 4% dintre români folosesc servicii de internet banking, comparativ cu 33% cât este media de utilizare în Uniunea Europeană, a declarat, miercuri, Andrei Creţu, manager Pricewater-houseCoopers (PwC), într-o conferinţă de specialitate. Penetrarea internetului în România are, cu 47%, o dinamică foarte bună, peste Bulgaria sau Turcia, conform unui studiu realizat de PwC şi prezentat la o dezbatere pe subiecte legate de eficientizarea proceselor de tranzacţionare şi operare – “Băncile în noua economie”. ,,România are o dinamică bună din punct de vedere al plăţilor cu cardul, în contextul în care doar 50% din populaţie este bancarizată şi, statistic, se înregistrează doar şase plăţi cu cardul pe cap de locuitor’, a spus Andrei Creţu.
Cu toate acestea, studiul PwC arată că în România doar 13% din populaţia bancarizată foloseşte POS-ul, iar 87% ATM-ul. În Europa Centrală şi de Est, 58% folosesc POS-ul, iar în Europa de Vest – 64%. ‘De ani de zile încercăm să mutăm utilizatorii de la ATM la POS. Am adus foarte multă tehnologie în această piaţă. Dar educaţia este un proces care nu poate fi scurtat, poţi aduce tehnolgoie într-o piaţă, dar nu o poţi forţa. Consumatorul pe are ni-l dorim noi este unul care un cont curent, un card de debit, unul de credit, poate şi un credit de consum, şi o soluţie de internet banking’, a menţionat Cosmin Vladimirescu, country manager pentru România şi Moldova la MasterCard Europe.
Conform studiilor PwC, comerţul electronic poate ajunge, până în 2015, la un miliard de euro.
,,Utilizatorii încep să adopte tehnologiile mai rapid decât o poate face o corporaţie în structura proprie. Clientul decide şi trebuie să îi oferim o multitudine de canale. Răspunsul nostru este Oberto, o soluţie de comunicare multiprotocol. Această soluţie creată de noi, lansată în premieră aici, se adresează companiilor din sectorul financiar, iar implem