Primul model vine în 2014, iar cel mai ieftin mai aşteaptă pentru ca "modelul să fie complet sigur"
Renault va anunţa la începutul lui 2013 că urmează să arunce pe piaţă un automobil de 5.000 de euro. Modelul va fi conceput împreună cu Nissan şi, cel mai probabil, va fi fabricat în Chennai, India, din 2014, au declarat surse din industrie. Cel mai probabil, maşina nu va fi comercializată în Europa din cauza "costurilor de logistică prea mari".
În acelaşi timp, se pare că francezii lucrează în continuare şi la o maşină mult mai ieftină, tot în India, însă inginerii nu au găsit soluţii pentru ca modelul să fie complet sigur. "Această platformă - modelul de 3.000 de euro - va fi pentru India, Africa şi unele ţări din America de Sud", a explicat directorul general al Renault - Nissan, Carlos Ghosn, cu ceva timp în urmă, la deschiderea complexului marocan Tanger. Carlos Ghosn a declarat, la momentul respectiv, că modelul de 3.000 de euro ar putea ajunge pe piaţă înainte de 2016.
Piaţă de 100 de milioane de unităţi până în 2020
Această nouă campanie a grupului Renault vine după succesul proiectului Logan. În contextul crizei economice, francezii vor să coboare şi mai jos ştacheta preţurilor. Concret, oficialii Renault consideră că piaţa mondială a autoturismelor noi va depăşi 100 de milioane de unităţi până în 2020, în pofida situaţiei dificile a vânzărilor din Europa. Cel puţin aşa a declarat, ieri, directorul operaţional al grupului Renault, Carlos Tavares, citat de Le Figaro. "În 2011, piaţa mondială s-a situat la 78 de milioane de unităţi. Pentru 2020 ne aşteptăm la peste 100 milioane de unităţi", a declarat Tavares, prezent la o conferinţă a industriei auto.
Producătorii auto trebuie să se adapteze cererii, care va fi mai ridicată în unele regiuni, a spus el.
Renault, salvat de alte brand-uri
"Nu ex