Conform Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut cu 13,4% în octombrie, în timp ce în Uniunea Europeană declinul a fost de aproape trei ori mai redus, de 4,8%, susţinut de evoluţia bună a unor ţări precum Danemarca, Marea Britanie sau Cehia.
Un declin persistent
Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, declinul pieţei autoturismelor din U.E. s-a redus însă în octombrie, la 13,4%, de la 11% cât a înregistrat în septembrie. Evoluţia a fost, însă, diversă în rândul celor 27 de state membre. În timp ce piaţa germană, cea mai mare din spaţiul comunitar, a înregistrat un avans foarte redus, de 0,5%, la 259.530 de maşini vândute, Marea Britanie a avansat cu 12,1%, la peste 151.000 de autoturisme. Pieţele din Franţa, Italia şi Spania au avut, în octombrie, o evoluţie mai slabă comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, Franţa a coborât cu 7,8%, la 162.335 de maşini vândute, Italia a scăzut cu 12,4%, la 116.875 de autoturisme, iar Spania de 21,7%, la 44.873 de maşini. Olanda a înregistrat cea mai abruptă scădere, de 38,4%, la 26.896 autoturisme, în timp ce Danemarca a consemnat cel mai mare avans, de 22,7%, la 15.216 autoturisme.
În primele zece luni, spaţiul european a avut o scădere a înmatriculărilor de 7,3% faţă de perioada similară a anului anterior, la 10,33 de milioane de maşini, Marea Britanie fiind singura piaţă importantă care a înregistrat creştere. Înmatriculările din Marea Britanie au avansat cu 5%, la 1,77 unităţi.
Piaţa autoturismelor din România a consemnat un declin de 12,2% în intervalul ianuarie - octombrie, raportat la primele zece luni ale anului precedent, anul acesta fiind vândute doar 55.910 maşini.
Scădere confirmată şi în Timiş
Potrivit reprezentanţilor A.R.R. Timiş, numărul de