Centrele comerciale care nu vor reuşi să creeze punţi de legătură între mediul virtual şi comerţul în spaţiul real vor pierde chiriaşi şi cotă de piaţă, este de părere cel mai mare proprietar de spaţii comerciale din România.
„Retailul este oarecum la limita de a ţine pasul cu era digitalizării şi a comunităţilor online. Unele companii din zonă comercială privesc internetul ca fiind un «duşman» al comerţului clasic, ceea ce cred că este atât neproductiv, cât şi destul de conservator... Adevărul este că o lume a iPad-urilor, smartphone-urilor şi like-urilor oferă practic nenumărate posibilităţi de a comunica şi a atrage consumatorii în magazine şi centrele comerciale”, a declarat Graham Kilbane,
COO Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF).
Retailerii trebuie să fie inovatori şi să creeze experinţe unice, care să determine mediul online şi comerţul tradiţional să se promoveze şi să se stimuleze reciproc, spune Kilbane.
Argo a fost unul dintre puţinii retaileri cu activitate în România care a participat la ultima ediţie a târgului internaţional imobiliar MAPIC de la Cannes. „În cadrul seminariilor au fost prezentate aplicaţii inovative de marketing digital pentru smartphone-uri şi realitatea augmentată, cu un impact direct asupra zonei de retail, pe care dorim să le încorporăm în planul de marketing din 2013 pentru centrele noastre comerciale”, a arătat Graham Kilbane.
Viitorul este virtual
International Telecommunication Union (ITU) a anunţat că numărul abonaţilor de telefonie mobilă la nivel mondial a depăşit şase miliarde la sfârşitul lui 2011. România nu face excepţie de la tendinţele mondiale. Conform Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii, numărul conexiunilor la internet ajunsese la 10,8 milioane la sfârşitul lui 2011, iar numărul utilizatorilor de telefonie mobilă (cartele SIM active) se ri