Criza impune companiilor schimbarea strategiilor de retentie a angajatilor, in contextul fondurilor limitate si al unei piete tot mai agresive. Cum ar putea acestea sa isi pastreze angajatii valorosi fara sa faca eforturi financiare, ce poate cantari mai mult decat banii pe termen lung la locul de munca – toate aceste aspecte sunt provocari de pe urma carora ambele parti – angajator si angajat – au de castigat.
DailyBusiness.ro a stat de vorba cu specialisti in domeniu, care au oferit raspunsuri la problema "migratiei creierelor", un fenomen destul de raspandit in Romania.
Pentru ca procesul de restructurare sa presupuna pastrarea oamenilor valorosi, companiile trebuie sa aiba dezvoltat si implementat un proces de evaluare de performanta bazat pe criterii obiective si pe indicatori masurabili, spune Bogdan Badea, business development manager in cadrul Accace.
O evaluare de performanta bazata pe criterii subiective ar conduce catre un esec al procesului de restructurare. Din aceasta cauza, un prim pas privind retentia angajatilor valorosi ar fi implementarea acestui sistem transparent, pe baza caruia angajatii valorosi sa fie recompansati, apreciati si promovati.
“Numai in acest fel ei vor continua sa faca performanta, simtind ca eforturile si implicarea lor sunt remarcate de catre companie”, considera Bogdan Badea.
Un alt aspect important il reprezinta existenta unui plan de cariera in cadrul companiei, astfel incat orice nou angajat sa stie, inca de la inceput, care sunt etapele, criteriile si actiunile pe care daca le va indeplini va putea sa treaca la pasul urmator, fie prin primirea de noi proiecte sau atributii, fie prin promovarea pe o alta pozitie.
Restructurarea presupune o schimbare de plan. Ceea ce inseamna ca planul initial nu a avut un sistem de rezerva (sau de perspectiva) pen