Centrele comerciale care nu vor reusi sa construiasca punti intre mediul virtual si comertul in spatiu real vor pierde chiriasi si cota de piata, considera oficialii Argo Real Estate Opportunities (AREOF), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Romania.
“Retailul este oarecum la limita de a tine pasul cu era digitalizarii si a comunitatilor online. Unele companii din zona comerciala privesc Internetul ca fiind un 'dusman' al comertului clasic, ceea ce cred ca este atat neproductiv, cat si destul de conservator”, a spus Graham Kilbane, COO AREOF.
„Adevarul este ca o lume a iPad-urilor, smartphone-urilor si 'like'-urilor ofera practic nenumarate posibilitati de a comunica si a atrage consumatorii in magazine si centrele comerciale. Retailerii, mall-urile si parcurile comerciale trebuie sa fie inovatoare si sa creeze experinte unice, care sa determine mediul online si comertul traditional sa se promoveze si sa se stimuleze reciproc, dezvoltand adevarate punti intre lumea virtuala si cea a comertului in spatiul real; cei care nu vor reusi acest lucru vor pierde chiriasi si vor inregistra scaderi semnificative ale cotelor de piata ”, a precizat acesta.
Targul international de retail real estate MAPIC (Marche Professionelle Imobiliere Comerciale), cel mai important eveniment de profil la nivel global, care a avut loc intre 14- 16 noiembrie la Cannes, a abordat in editia sa din acest an teme legate de influentele erei Internetului, smartphone-urilor si tabletelor asupra sectorului de retail.
La MAPIC au fost prezenti 2.300 de retaileri, 840 de investitori, peste 3.000 de dezvoltatori, brokeri imobiliari si consultanti, autoritati locale din diferite tari etc. AREOF a fost una dintre companii cu prezenta in Romania care a participat la MAPIC in calitate de expozant.