Istanbul, orașul situat pe două continente, reprezintă punctul de acces dintre Est și Vest. Un proiect feroviar ambițios va aduce cele două continente și mai aproape unul de altul, odată cu construcția celui mai adâng tunel submarin din lume.
Tunelui de cale ferată Marmaray reprezintă cel mai adânc tunel submarin construit vreodată, care leagă Europa de Asia, pe sub Strâmtoarea Bosfor, notează CNN.
Proiectul Marmaray urmărește decongestionarea traficului prin înlocuirea celui rutier cu unul feroviar.
Structura masivă efectuată de către Ministerul Transporturilor din Turcia nu a fost, însă, lipsită de probleme. Proiectul a început în 2004 și a întâmpinat multiple obstacole din cauza patrimoniului din acea regiune, așa cum explica ministrul Transporturilor, Binali Yildirim.
„Tunelul trece pe sub o zonă istorică, o peninsulă unde Imperiul Otoman s-a stabilit, prin urmare bucăți de sol au fost examinate de către experți, arheologi", a declarat Yildirim.
La un moment dat, lucrările au fost oprite, deoarece s-a descoperit un port bizantin vechi.
„Dacă arheologi spun că poți înanite, înaintezi, dacă ei spun stop, te oprești", a adăugat ministrul.
Toate aceste opriri au întârziat construcția cu cinci ani, față de termenul inițial.
Ca și cum toate astea n-ar fi fost de ajuns, tunelul- care trece pe sub una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume- se află într-o zonă activă de cutremur.
În ciuda tuturor piedicilor întâmpinate, finalizarea proiectul este programat pentru anul viitor; un obiectiv care va fi îndeplinit, spune Yildirim.
„Suntem încrezători că proiectul va fi gata până la sfârșitul anului viitor. 14 milioane de oameni așteaptă ca tunelul să se deschidă”, a adăugat Yildirim.