Producţiile turceşti i-au cucerit pe români, depăşind succesul poveştilor sud-americane. Specialiştii din media şi sociologie au explicat, pentru „Adevărul", de ce a luat amploare acest fenomen.
Telenovela „Suleyman Magnificul - Sub domnia iubirii" a devenit lider de piaţă încă de la debutul din luna septembrie. Producţia postului Kanal D este doar un caz pentru un fenomen mai amplu: telenovelele turceşti s-au instalat încet, dar sigur, în casele românilor. Încă de la primul episod, care a fost difuzat pe 10 septembrie, telenovela a fost urmărită, în medie, de 926. 000 de telespectatori pe minut, iar marţi seară, 20 noiembrie, serialul turcesc a devansat show-urile „Vocea României" de pe Pro TV şi "X Factor" de la Antena 1.
DIN AMERICA LATINĂ ÎN IMPERIUL OTOMAN
„Acum 20 de ani, «Sclava Isaura» a creat un fenomen naţional, un serial exotic", observă Petrişor Obae, editor la paginademedia.ro. „Sâmbătă seara, la ora 18.00, tot românul se îngrămădea să vadă aventurile Isaurei, lupta ei pentru inima lui Don Miguel şi piedicile puse de infamul stăpân Don Leoncio", continuă acesta. După aceeaşi reţetă, Antena 1 şi Acasă TV au invadat piaţa şi cu alte poveşti pe care telespectatorii români le-au urmărit cu sufletul la gură. La sfârşitul anilor '90, fanii îşi lipeau în cameră postere cu Thalía şi o aşteptau la aeroport pe Natalia Oreiro pentru un autograf, dar succesul avea să fie efemer.
„Sub ploaia de producţii de acelaşi gen, telenovelele şi-au pierdut impactul şi chiar au fost desconsiderate de o parte a publicului", explică Obae. După ani buni de fidelitate, telespectatorii şi-au format o cultură a telenovelelor, au devenit mai pretenţioşi, dar şi dornici de o schimbare. Drept urmare, producătorii turci au avut drum liber în faţa audienţei.
„Poveste de familie", „La un pas de fericire", „Ezel" şi „O poveste de dragoste" au fost primele teleno