Invocând necesitatea unei mai bune gestionări a resurselor financiare tot mai limitate ale sistemului medical, Ministerul Sănătăţii anunţă o centralizare a achiziţiilor, în special pe unităţile spitaliceşti. Deşi centralizarea nu a fost nicicând o idee agreată pe plan local, diversele probleme legate de achiziţiile din sistemul medical timişean par să sugereze că e nevoie, într-adevăr, de o schimbare.
Achiziţiile mari, făcute de la centru
Conform anunţului făcut zilele trecute de ministrul Sănătăţii, Raed Arafat, achiziţiile pe termen lung de materiale, aparatură, medicamente scumpe şi în cantitate mare vor fi făcute de Ministerul Sănătăţii, care va deveni unitate centrală de achiziţii pentru sistemul sanitar: „Pentru achiziţiile de aparate şi materiale de volum mare sau medicamente specifice scumpe pe programele Ministerului Sănătăţii intră hotărâre de guvern, care va stabili că Ministerul Sănătăţii este unitate de achiziţie centrală pentru sistemul sanitar şi care achiziţionează pe acordul-cadru, pe durată mai lungă, materialele, aparatura, medicamentele pentru sistemul sanitar cu sursa de finanţare din fonduri publice, atât pentru spitalele Ministerului, cât şi pentru cele descentralizate”.
Ministrul a precizat că în scurt timp de la aprobarea hotărârii de guvern se va putea spune câte aparate computer-tomograf sunt necesare în următorii patru ani: „Stabilim 10, 15, facem o singură licitaţie. În acest context, putem obliga concurenţa să vină cu preţuri mai mici. Avem spitale care au luat acelaşi aparat la preţuri duble un spital faţă de altul”. Raed Arafat mai spune că în prezent se face licitaţie pentru astfel de achiziţii, dar este posibil ca în anumite caiete de sarcini să fie exclusă concurenţa.„Vom verifica unde avem preţuri flagrante. Licitaţia centralizată poate evita aceste situaţii”. Acesta mai spune că o a