Cu microfonul Europei Libere la Chișinău de Ziua Abonatului.
Oficiul Central al Poştei Moldovei s-a transformat astăzi într-un târg al abonamentelor, unde redactorii ziarelor şi revistelor din ţară s-au întrecut în oferte pentru a convinge cititorii să-şi perfecteze abonamente. Ofertele? Una mai atrăgătoare ca alta: reduceri de 30 % sau posibilitatea de a câştiga un televizor...
Cît de mult cititorii de ziare se lasă ademenţi de aceste oferte am încercat să aflu de la câţiva vizitatori ai târgului?
x - „Eu sunt pensionar, pentru mine o mică economie contează mult şi de aceea chiar am aşteptat Ziua Abonatului, ca să [mă] abonez [la] publicaţiile care îmi plac.”
- „Am luat 500 de lei cu gândul că abonamentele mă vor costa 200-300 de lei. Dar văd că nu îmi ajung bani. Cred că pentru o jumătate de an mă voi abona la „Timpul”, iar pe o altă jumătate la „Literatura şi Arta”.”
- „ Eu mă abonez, aşa, din satisfacţie. Nu o fac pentru premii.”
Europa Liberă: În cutia poştală primiţi ziare distribuite de partidele politice. Le citiţi?
- „Le citesc pe toate, dar aleg ce consider eu.”
x Redactorii ziarelor pe care i-am întâlnit la târg spun că în era internetului le vine tot mai greu sa facă faţă concurenţei cu site-urile informaţionale şi portalurile de ştiri:
„Întotdeauna a existat concurenţa. Încercăm să facem faţă. „Ziarul de Gardă” e un săptămânal, noi nu ne axăm atât de mult pe ştiri, cît pe investigaţiile pe care le realizăm.”
„Moldavskie Vedomosti” de multa vreme are în vizor această problemă. Să ştiţi că ne interesăm cum fac faţă acestei concurenţe ziarele din alte ţări. De exemplu, am aflat că publicaţiile din Statele Unite ale Americii se confruntă cu aceleaşi probleme. Însă experţii şi managerii de presă de acolo sunt de părere că pa