Magazinele au aşteptări mari pentru Black Friday şi speră să-şi "îngraşe" veniturile
Circa 2,4 milioane de români şi-au anunţat intenţia de a cumpăra ceva mâine
Anul trecut au fost doar câteva sute de mii, dar retailerii au avut bătăi de cap, în special cei din online
Doar câteva ore ne mai despart de cea mai agitată zi din an pentru magazinele din România, adică de Vinerea Neagră (Black Friday). Tradiţia a fost adusă anul trecut la noi în ţară de câţiva retaileri din segmentul electro-IT şi a fost o adevărată nebunie.
Flanco, eMag, evoMag, Domo, PCGarage sau Koyos.ro au fost printre puţinii retaileri care s-au băgat în hora reducerilor, în noiembrie 2011. Anul acesta numărul retailerilor este cu mult mai mare şi tipurile retailerilor sunt mult mai diverse. Au intrat atât de mulţi comercianţi încât li s-a pierdut urma, în condiţiile în care la fiecare oră apar noi comunicate de presă şi noi anunţuri cu oferte din partea a numeroase firme.
În acelaşi timp, şi numărul românilor care s-au pregătit pentru această zi a crescut exponenţial. Pentru că au experienţa anului trecut, dar şi datorită unei mediatizări mai mari, circa 4,1 milioane de români au auzit de campania de reduceri Black Friday şi aşteaptă ofertele retailerilor, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus.
Ce este cel mai interesant, e că dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 2.000 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia României din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, şi a arătat că 27,2% dintre consumatori sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping şi aşteaptă să vadă ofertele. Comparativ, anul trecut în Statele Unite 226 de milioane de persoane (72% din totalul consumatorilor) au "vânat" reducerile de Black Friday. Eroarea de e