Chiar daca managerii vor fi si mai atenti la banii cheltuiti cu personalul anul viitor, vor dori, in acelasi timp, ca angajatii sa-si imbunatateasca aptitudinile si sa dea rezultate si mai bune.
Pentru angajati, acest lucru inseamna ca nu este de ajuns doar sa-si cunoasca bine meseria. Pentru a obtine o promovare sau un nou loc de munca, expertii sunt de parere ca aveti nevoie de patru abilitati, potrivit Wall Street Journal:
Comunicare
Indiferent de nivelul pe care il aveti in ierarhia companiei, abilitatea de a articula clar punctul de vedere si de a crea conexiuni prin comunicare este esentiala, potrivit lui Holly Paul, lider HR in cadrul Pricewaterhouse Coopers din New York.
In special daca sunteti in cautarea unui loc de munca, printr-o comunicare eficienta puteti sa oferiti angajatorului cele mai importante informatii despre dumneavoastra, "impachetate" intr-un mod care sa-l impresioneze.
De asemenea, trebuie sa fiti capabili sa va exprimati coerent si corect in scris, mai ales ca o mare parte din discutiile dintr-un birou se poarta online.
Brandingul personal
Personalul de la Resurse Umane verifica, inainte de a angaja pe cineva, blogul, contul de Twitter, Facebook sau LinkedIn al persoanei in cauza. Prin urmare, ar fi bine sa le placa informatiile gasite acolo. "Acesta este brandul tau, modul in care te prezinti lumii", a explicat Peter Handal, director executiv al Dale Carnegie Training, din New York.
Flexibilitate
Abilitatea de a va conforma rapid cerintelor angajatorilor va fi foarte importanta in 2013, pe masura ce si companiile trebuie sa invete sa se adapteze unei piete in continua schimbare.
Prin urmare, jobul pe care il indepliniti anul acesta s-ar putea schimba anul viitor, iar capacitatea de a invata noi lucruri este importanta.