Pierzi şi câştigi! Acesta este numele unui nou joc, inventat de CFR Infrastructură. Un contract de 1,35 miliarde de lei stă blocat de mai bine de un an şi riscă să fie câştigat, prin tertipuri judecătoreşti, de o asociere care a fost descalificată în două rânduri.
Despre ce este vorba? În data de 2 iulie 2011, CFR Infrastructură publică în sistemul electronic de achiziţii publice un anunţ privind o serie de lucrări şi instalaţii pe tronsonul Simeria – Vinţu de Jos. Acesta face parte din Tronsonul IV paneuropean, iar investiţia, estimată de autorităţi la 1,418 miliarde de lei, se face atât cu bani europeni (85%), cât şi de la bugetul de stat (15%).
La licitaţie îşi fac apariţia patru asocieri. Swietellski – Strabag – Alstom – Arcadia – Euro Construct – Transferoviar Group licitează 1,35 miliarde de lei şi câştigă, promiţând realizarea lucrărilor în 30 de luni. Ofertanţii reuniţi în asocierea PORR Bau GmbH – WIEBEGmbH & CoKG – Hochtief Solutions sunt scoşi din start de pe listă, deoarece oferta de 1,57 miliarde de lei a depăşit valoarea estimată. Consorţiul OHL – OHS ZS – Confort a oferit 1,27 miliarde de lei, însă a fost respins, pe motiv că nu a avut cifra de afaceri minimă cerută. Ceea ce ne duce în final la asocierea dintre FCC Construccion – Alpine – Azvi -– Straco. Ei bine, aceasta a oferit 1,25 miliarde de lei pentru lucrările respective. Comisia de atribuire descalifică oferta din cauză că asocierea depune noi documente ce se doresc a înlocui oferta iniţială, ceea ce ar genera tratament inegal. Mai exact, prin răspunsul la clarificări, a fost modificată oferta financiară. De asemenea, subcontractorul Siemens România depune o declaraţie de susţinere tehnică, dar nu-şi asumă răspunderea.
Contestaţii pe bandă
Circul abia acum începe. FCC Construccion, în calitate de lider al consorţiului, contestă rezultatul atribuirii.