Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va stabili obligaţiile de plată a contribuţiilor de asigurări sociale (CAS) pentru contribuabilii persoane fizice preluaţi în administrare de la 1 iulie 2012 printr-un singur formular.
În prezent, stabilirea obligaţiilor de plată reprezentând contribuţii sociale se face pe baza veniturilor declarate de contribuabili, prin "Decizie de impunere privind obligaţii de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale" (formular 610) şi "Decizie de impunere pentru plăţi anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate"(formular 620), precizează un comunicat al ANAF remis miercuri AGERPRES.
Potrivit unui proiect de ordin al preşedintelui ANAF, Fiscul propune modificarea modelului şi conţinutului formularului 200 'Declaraţie privind veniturile realizate din România', prin introducerea unor informaţii care să permită stabilirea bazei de impunere pentru contribuţiile sociale, în funcţie de categoria de venit realizată, precum şi unificarea titlurilor de creanţă privind stabilirea impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice, prin includerea informaţiilor referitoare la plăţile anticipate privind impozitul pe venit şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate, precum şi cele referitoare la obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale în formularul 'Decizie de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale'.
Astfel, printr-un singur titlu sunt stabilite şi individualizate obligaţiile fiscale datorate de o persoană fizică, pe categorii şi surse de venit.
ANAF a preluat de la 1 iulie 2012 administrarea contribuţiilor de asigurări sociale (CAS) pentru pensie, datorate de p