Black Friday este la noi un fenomen nou, insa in SUA este o traditie la care participa mai bine de 140 de milioane de oameni in fiecare an. Magazinele sunt asediate de oameni dornici de chilipiruri, insa multi ajung sa "ia plasa". In ce mod te pot pacali ofertele care suna uluitor de bine, ce nu trebuie sa faci pentru a nu fi inselat de preturile scazute artificial si de ce se imbulzesc americanii de parca ar veni sfarsitul lumii poti citi in articolul de mai jos.
Putine preturi sunt atat de bune incat sa merite sa "rupi" usile magazinelor
PC World scrie, intr-un amplu material cu sfaturi pentru fanii Black Friday, ca multe oferte nu sunt ceea ce par. Nu ar fi o surpriza ca un aparat foto care, vineri va costa 400 de dolari si cu o reducere de 150 dolari afisata, sa coste cu o zi inainte de Black Friday 500 de dolari, nu 550.
Un alt exemplu : in "vinerea nebuna" un televizor HD ar putea sa coste 400 de dolari, iar langa el sa scrie ca vorbim de 50% reducere, ca si cand acel televizor ar fi costat 800 de dolari inainte. Numai ca el a costat 550 de dolari, ceea ce inseamna ca per total ai o reducere de 150 dolari, insa nici pe departe de 400 de dolari, cum promitea anuntul.
Publicatia mai citeaza un studiu interesant care arata ca in SUA, la retaileri de top precum Best Buy sau Wall Mart, pretul mediu al gadget-urilor din ofertele speciale a crescut cu peste 10% fata de anul trecut, ceea ce arata ca acesti comercianti au fost mai putin motivati sa reduca preturile la Black Friday 2012, fata de editia 2011.
Un alt "truc" tine si de faptul ca sunt cazuri in care comerciantii pun in ofertele speciale gadget-uri lansate in 2011 la preturi similare cu ofertele din Vinerea Neagra de acum un an. Problema este ca practic iti cumperi un terminal nou, sigilat, insa este cu specificatiile din 2011 si cu pretul de acum un an, in co