Retailerii prezintă campania BLACK FRIDAY 2012 drept o ocazie de face cumpărături la preţuri imbatabile, valabile numai o zi din an, însă o analiză Wall Street Journal/Decide Inc. relevă că multe produse sunt mai ieftine în alte perioade ale anului.
"Consumatorii asociază Black Friday cu preţuri bune, fapt care elimină impulsul de a compara preţurile", explică Rob Docters, consultant pe probleme de preţuri la McKinsey & Co.
Astfel, retailerii se bazează pe prejudecăţile consumatorilor legate de BLACK FRIDAY 2012, pariind că clientul va presupune oricum că preţurile care îi sunt prezentate sunt cele mai avantajose din an.
"Cu ocazia fiecărei BLACK FRIDAY, retailerii îi ademenesc pe consumatori să aştepte la cozi în orele reci ale dimineţii, cu promisiunea unor oferte valabile o singură zi, care nu pot fi întrecute. În fiecare an, consumatorii se întreabă «Oare merită?». Se pare că răspunsul este de multe ori «nu»", notează Wall Street Journal în urma unei analize a celor mai mediatizate oferte, efectuată împreuină cu compania Decide Inc., specializată în agregarea datelor privind preţurile.
Studiul relevă că multe dintre cele mai intens promovate oferte de BLACK FRIDAY se referă la produse care au putut fi cumpărate la preţuri mai mici în anumite perioade din an, uneori chiar de la acelaşi retailer.
Decide Inc. analizează date privind preţurile şi, pe baza trendurilor multianuale descoperite, oferă clienţilor sfaturi despre momentul oportun pentru achiziţionarea produselor pe care le caută.
Compania a luat în calcul 500 de oferte "doorbuster" (oferte marketate ca având preţuri atât de avantajoase încât clienţii "dărâmă uşa") prezentate de retailerii din Statele Unite cu ocazia BLACK FRIDAY 2012, analiza datelor relevând că aproape o treime dintre produse au fost disponibile la un moment dat în 2012 la preţuri mai reduse.