Aveţi grijă ce scrieţi pe Facebook! Site-urile de recrutare anunţă că a trecut vremea interviurilor clasice, cu CV-ul printat şi discuţiile lungi cu angajatorii, pentru că şi în România se simte o evoluţie importantă către variantele online.
Statisticile site-urilor de recrutare arată că informatizarea sistemului de căutare a locurilor de muncă evoluează cu mare rapiditate, iar angajatorii îşi aleg din ce în ce mai des candidaţii direct de pe reţelele de socializare sau de pe aplicaţiile pentru telefonul mobil. Potrivit statisticilor Best Jobs, 24% dintre angajatorii chestionaţi pentru un raport anual au recrutat personal prin intermediul reţelei de socializare Facebook, în timp ce 12% au angajat utilizând blogul companiei. “În acelaşi timp, chiar dacă până acum nu au recrutat prin social media, alţi 36% dintre recrutori au în plan şi acest tip de identificare a potenţialilor viitori angajaţi”, spun reprezentanţii site-ului. Doar 26% dintre recrutorii care au participat la sondaj spun că nu au încredere în acest tip de platforme.
Cu asemenea schimbare de perspectivă, se poate spune că piaţa recrutării din România începe să se alinieze la standardele internaţionale. Asta ar însemna că nu vom mai vedea, în curând, cozile interminabile de la târgurile de joburi, iar cei care folosesc variantele online şi aplicaţiile pentru mobil au şanse mai mari de a-şi găsi un loc de muncă. Cei mai mulţi dintre angajatori deja folosesc reţelele sociale, pentru a afla cât mai multe informaţii despre candidaţii pe care îi intervievează, în timp ce un număr din ce în ce mai mare de persoane aplică la job-uri, prin intermediul telefonului mobil.
În acest sens, un sondaj arată că 38% dintre angajatori caută în social media, înaintea unui interviu, informaţii despre candidatul care le va trece pragul, în timp ce 16% dintre aceştia susţin că de acum înainte p