Uzina Ford de la Craiova îşi va reduce la jumătate producţia, la 250 de autoturisme pe zi, şi va renunţa la unul dintre cele două schimburi ale secţiei de asamblare, ca urmare a adaptării la condiţiile de pe piaţa europeană.
În luna septembrie a acestui an, producţia Ford la fabrica din Craiova se ridica la 500 de autoturisme pe zi. Compania americană Ford Motor Company a estimat pentru acest an o producţie de aproximativ 60.000 de maşini, iar pentru 2013 – de 105.000 de unităţi.
„Ford îşi reechilibrează operaţiunile de producţie din Craiova pentru a răspunde actualelor condiţii de piaţă din Europa. În urma lansării producţiei noului B-Max la uzina de la Craiova, Ford trece la un program de lucru într-un singur schimb în cadrul secţiei de asamblare“, au declarat reprezentanţii Ford România, potrivit „Ziarul Financiar“.
La sfârşitul lunii iunie 2012, Ford România a lansat producţia la fabrica de la Craiova pentru noul model B-Max destinat exportului. Investiţia de la Craiova s-a ridicat la 675 de milioane de euro.
Fără disponibilizări
Oficialii Ford România au mai precizat că „secţia de de producţie motoare de la Craiova va trece la un program de lucru în două schimburi, de la un singur schimb în prezent. Acest program de lucru va susţine cererea pentru motorul EcoBoost de 1,0 litri şi viitoarea lansare a noului motor de 1,5 litri“, astfel încât nu vor exista disponibilizări de salariaţi.
În schimb, furnizorii constructorului de maşini au început demararea procesului de reducere de personal pe fondul reducerii producţiei. Magna Exteriors&Interiors, companie americană care se ocupă de fabricarea componentelor de caroserie pentru B-Max, noul model al Ford, a disponibilizat 17 angajaţi din totalul de 117.
La sfârşitul lunii octombrie, compania americană Ford a anunţat închiderea a două uzine din Marea