GENIAL Au trecut abia 30 de minute din spectacolul lui Silviu Purcărete şi actorii şi-au terminat, deja, treaba. Au jucat impecabil, şi acum au ieşit la aplauze. Victor Rebengiuc şi Mariana Mihuţ, în pijamale, au dat să plece pe unde au venit, adică prin scenă, dar regizorul le-a pregătit o mare surpriză.
„Conul Leonida faţă cu reacţiunea", la Teatrul Naţional din Bucureşti. Minutul 1. Victor Rebengiuc e Conul Leonida, iar Mariana Mihuţ e consoarta. Minutul 30. Victor Rebengiuc e soţul, iar nevasta e Coana Leonida. Cum s-a ajuns aici? E simplu.
Comedie cu efect halucinogen
Minutul 1. În faţa cortinei neridicate apar doi oameni, îmbrăcaţi cu cele mai bune haine pe care le au în garderobă. Frac şi pantofi de lac pentru el, rochie neagră şi pantofi cu toc pentru ea. Se aşază pe o canapea şi încep să vorbească, fiecare, la câte un microfon, ca într-un reality show al trecutului.Zâmbetele crispate ale acestor oameni puşi fără voie sub reflector, glumiţele pe care le cred inteligente, naivitatea şi mediocritatea lor au un farmec magnetizant. Actorii sunt atât de expresivi şi intraţi în roluri, din chiar primele secunde, încât spectacolul devine un câştig imediat, pentru toţi cei din sală.
Cortina se ridică şi, de la splendoare tip platou de televiziune de nişă pentru femei, Leonida şi Efimiţa ajung direct în dormitor. Ca nişte stripperi veterani, scot imediat glamour-ul de pe ei şi rămân în pijama/cămaşă de noapte/ciorapi tricotaţi de lână. Intră în pat şi în dezbatere, aşezaţi strategic, spate în spate, pentru confort fizic şi intelectual sporit.
Mai întâi, „Galibardi" se bagă între ei, ca subiect de discuţie, desigur. Apoi, Leonida îi dă Efimiţei definiţia republicii. Se înflăcărează. Apoi adorm lămuriţi. Şi, cum e nevricoasă, Efimiţa intră la o idee şi fandacsia e gata. Şi după aia, din fandacsie cade în ipohondrie.