Egiptul este una din ţările africane în care noţiunea de siguranţă rutieră este apropiată de cea din India, adică inexistentă. Imaginaţi-vă, trecere la nivel cu calea ferată aflată sub paza şi protecţia unei bariere de lemn acţionată manual de picherul ce nu poate lipsi din post. Viaţa are sau ne poate rezerva, uneori, momente de nebunie, gesturi minime de neglijenţă, numai în aparenţă, care pot duce la catastrofe inimaginabile.
Oraşul Assiut a fost în cursul zilei de 17 Noiembrie 2012 punct de concentrare a atenţiei milioanelor de oameni. Revenim la trecerea la nivel, la bariera necoborâtă şi la momentul angajării în traversarea acestui punct negru, a unui autobuz cu 60 de copilaşi ce frecventau cursurile unei grădinţe. Micuţii pasageri, cu vârste cuprinse între patru şi şase anişori, reveneau dintr-o excursie. Unii dintre ei, obosiţi de-acuma, moţăiau, alţii se jucau în linişte.
Prima imagine observată de cel de la volan, pe măsura apropierii de pasaj, a fost poziţia ridicată a cumpenei semnificând “liber la traversarea pasajului” astfel că acesta şi-a continuat deplasarea. Noţiunea de asigurare, chiar şi în această situaţie, adică privirea spre dreapta şi stânga drumului de fier ar fi trebuit să fie o măsură automată sau intrată în automatismul profesionistului de la volan. Care nu s-a asigurat, adică nu a privit spre dreapta şi stânga drumului de fier, şi astfel a condamnat la moarte 47 de copilaşi. Autobuzul a fost izbit năprasnic de un vehicul de cale ferată care l-a spulberat pur şi simplu. Acarul sau picherul ori cel de la barieră ce avea consemn a lăsa bariera înainte de trecerea trenului nu a executat manevra deoarece, obosit fiind, adormise!
Simplu, înspăimântător de simplu. Catastrofa rutieră a fost posibilă deoarece a fost “ajutată” de atitudinea uşuratecă a celor doi principali “complici”, picherul care a adormit şi nu a mai lăsat