Un studiu din suplimentul de educaţie al ziarului britanic „The Guardian" pune sub semnul întrebării demonizarea spectacolelor TV de genul „X Factor". Altele sunt cauzele îndepărtării de şcoală, spun experţii
La britanici, ca şi la români, dezbaterea e cât se poate de aprinsă. Sunt de vină „nevestele de fotbalişti" ori câştigătorii de concursuri de genul „X Factor" (la noi ar fi, mai curând, „Vocea României"), modelele „de succes în societate" propuse de televiziuni, pentru lipsa de aplecare spre studiu tot mai uşor de constatat în rândul tinerilor? Oricât de surprinzător ar părea, un articol al profesorului universitar Kim Allen, doctor în ştiinţe sociale şi ale educaţiei la Manchester Metropolitan University, şi publicat în suplimentul de educaţie al ziarului britanic „The Guardian", ajunge la concluzia că această „cultură a celebrităţii" este mai curând „vinovatul de serviciu" pentru problemele economice şi politicile guvernamentale greşite. Acestea ar fi, de fapt, responsabile pentru înstrăinarea de şcoală a multor elevi şi studenţi.
Articolul aminteşte că ministrul Educaţiei, Nick Gibb, şi cel Muncii şi Pensiilor, Duncan Smith, s-au numărat printre oficialii care s-au grăbit să acuze „cultul vedetismului" că ar face rău gândirii copiilor şi că ar fi chiar la originea revoltelor din ultimii doi ani. Oficialii britanici par să nu fi trecut aşa de uşor peste protestele studenţilor (destul de violente, pe alocuri) faţă de reducerile bugetare pentru universităţi, justificate prin nevoia de „austeritate".
„PERICOL DE «BARBIE-ZARE»"
Atitudinea acuzatoare nu s-a limitat la tabăra conservatorilor. Când laburiştii au fost la putere, ministrul de atunci al Culturii, Barbara Follett, se declara de asemenea îngrijorată de faptul că, „în zilele noastre, copiii nu doresc decât să fie celebri". „Dacă veţi întreba fetiţele ce vor să fie când vor creş