Black Friday, ziua în care comercianţii promit cele mai bune oferte şi cele mai mari reduceri, a fost marcată şi în România. Încă de la miezul nopţii, site-urile magazinelor online au fost asaltate de doritorii de chilipiruri, astfel că multe s-au blocat. A rămas varianta magazinelor obişnuite, în cazul în care mai e ceva la reducere.
Al doilea an în România, Black Friday s-a extins peste tradiţionalul segment electro-IT. De la imobiliare până la mobilă şi de la vopsele până la maşini, cam toate firmele s-au gândit că e cea mai bună ocazie pentru a scăpa de stocuri. Lumea, în căutare de orice cât mai ieftin, s-a şi grăbit să cumpere. Astfel că numărul mare de vizitatori a blocat site-urile unor retaileri, alte pagini funcţionează cu dificultate, iar în cazul unor magazine, stocurile multor produse s-au epuizat deja, după primele ore ale campaniei Black Friday.
Utilizatorii au accesat în număr mare site-urile magazinelor online, imediat după miezul nopţii, dar şi în primele ore ale dimineţii, ducând la blocarea sau funcţionarea dificilă a paginilor web. Una dintre firme a anunţat după numai câteva ore mai mult de 700 de mii de vizitatori unici şi peste 50 de mii de comenzi, astfel că la ora 10 erau deja vândute aproape în totalitate televizoarele şi laptop-urile din ofertă.
De multe ori, şi la multe dintre firmele care iau parte la Black Friday, site-urile s-au blocat succesiv, aşa că a fost nevoie de mult noroc pentru a cumpăra ceva. În jurul prânzului mai erau produse disponibile, multe chiar şi la preţul de un leu, dar e vorba de lucruri mai puţin importante, cum ar fi câteva modele de huse pentru telefon. Aşa că rămân, pentru cine are timp, magazinele clasice. Depinde ce căutaţi.
Conceptul Black Friday, preluat de pe piaţa americană, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă, prin acordarea de reduceri semnificative de pre