Planul pentru Noul Mers al Trenurilor de Călători prevede ca în 2013 să fie în circulaţie, zilnic, 1.378 de trenuri, cu 60 mai multe decât în planul de mers 2011-2012, informează CFR Călători.
Noul Mers al Trenurilor de Călători intră în vigoare la 9 decembrie şi va fi valabil până la 14 decembrie 2013.
Potrivit sursei citate, oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei de călători, atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport, cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile.
Astfel, spun cei de la CFR Călători, în traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord - Roşiori, Roşiori - Craiova, Constanţa - Mangalia, Bucureşti Nord - Ploieşti, Ploieşti Sud - Urziceni, Buzău - Mărăşeşti, Iaşi - Ungheni Prut.
"Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesară realizarea unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. În acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadenţat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ", explică reprezentanţii companiei.
În traficul internaţional au fost introduse două noi trenuri cu destinaţia Budapesta, de la Bucureşti Nord şi de la Sighetu Marmaţiei.
Prin încheierea unui contract de colaborare între CFR Călători şi MAV Trakcio, operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, s-a urmarit fluidizarea traficului feroviar cu Ungaria, prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale, utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapest