Noul plan de mers al trenurilor 2012-2013, care va fi valabil până la 14 decembrie 2013, va intra în vigoare din data de 9 decembrie, informează CFR Călători.
Oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei de călători atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile. Zilnic, se vor afla în circulaţie 1.378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât in planul de mers 2011-2012.
În traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord – Roşiori, Roşiori – Craiova, Constanţa – Mangalia, Bucureşti Nord – Ploieşti, Ploieşti Sud – Urziceni, Buzău – Mărăşeşti, Iaşi – Ungheni Prut.
Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesară realizarea unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. In acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadenţat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ.
În traficul internaţional s-au introdus două noi trenuri cu destinaţia Budapesta, de la Bucureşti Nord şi de la Sighetu Marmaţiei.
Prin încheierea unui contract de colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din Romania – CFR Călători şi MAV Trakcio – operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, s-a urmărit fluidizarea traficului feroviar cu Ungaria prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapesta.
În 2013 vor continua, pe de o parte lucrările de reabilitare a liniei pe coridorul I