Sociologul Barbu Mateescu considera ca actuala campanie electorala este departe de a avea intensitatea care se anunta in urma tensiunilor aparute in timpul referendumului privind demiterea presedintelui Basescu. De altfel, el crede ca pana si declaratiile lui Traian Basescu au un impact minor asupra electoratului.
Barbu Mateescu sustine ca modul in care isi deruleaza campania cele doua blocuri politice, USL si ARD, nu are prea multe elemente surprinzatoare.
"USL a guvernat in ultimele sase luni si nu poate veni cu mesaj de opozitie, 'votati schimbarea'. ARD s-a format foarte tarziu si din acest motiv stangaciile au fost evidente. In plus, pentru foarte multi romani, ARD=PDL, ceea ce reprezinta o dificultate considerabila.
Abia in ultimele zile au aparut cateva initiative de marketing mai inteligente. De fapt, ambii competitori isi concentreaza resursele pe mobilizarea votantilor din zonele in care au edili, in special in rural si in orasele mici.
Prin comparatie cu campaniile din 1996, 2000 sau 2004, campania electorala din acest an este terna. Ca si in 2008, lupta adevarata nu se duce la nivelul mass-media nationale, ci in teritoriu. Si nu peste tot", a declarat Barbu Mateescu pentru Ziare.com.
Sociologul a identificat si principalele atuuri si defecte ale campaniilor electorale pe care le sustin USL si ARD.
"USL are putine mesaje foarte percutante, dar si le promoveaza bine. Marea lor problema este mobilizarea electoratului potential: oameni care, daca ii intrebi, spun ca ar vota USL, nefiind insa un lucru cert ca vor si veni la vot. Victor Ponta, pentru ca este prim-ministru, si politicienii cu reputatie locala joaca rolul esential in motivarea acestui electorat. Pleiada de primari PDL care au anuntat ca sustin candidati ai USL arata ca USL incearca sa-si extinda scorul, nemultumindu-se cu a a