Tarifele care trebuie plătite de reţele comerciale pentru utilizarea muzicii ambientale din marile magazine au scăzut, spun compozitorii, în replică la poziţia retailerilor, care s-au plâns că, din cauza acestor costuri, preţurile din magazine ar trebui să crească.Noile tarife pentru utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, pentru hipermarketuri, au scăzut cu aproximativ 18% faţă de tarifele din octombrie 2011. În acelaşi timp, comparând aceeaşi perioadă, şi tarifele pentru hoteluri şi restaurante au scăzut cu aproximativ 50%, spun compozitorii.
“Noile tarife publicate în Monitorul Oficial începând cu 20 noiembrie 2012 sunt mai mici decât cele care erau prevăzute în metodologia în vigoare din octombrie 2011 şi până acum, şi mult mai mici decât triplarea sumelor, vehiculată de Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România” spune Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România – Asociaţia pentru drepturi de autor (UCMR-ADA)
Noua metodologie a fost publicată în Monitorul Oficial al României, cu numărul 780 / 20.11.2012.
Potrivit compozitorilor, aceste scăderi de tarife se aplică inclusiv magazinelor mari şi foarte mari.
Astfel, spre exemplu, pentru un spaţiu de 1.001-2000 de mp, noile tarife sunt de 500 de lei / lună, o scădere cu 100 de lei, faţă de fostul tarif de 600 de lei/ lună. Pentru un spaţiu de 2001-3000 de mp, noul tarif este de 700 de lei / lună, o scădere cu 200 de lei faţă de vechiul tarif de 900 de lei/ lună. Pentru un spaţiu de peste 6.000 mp, noul tarif este de 1.400 de lei/ lună, o scădere cu 400 de lei faţă de vechiul tarif de 1800 de lei/ lună, la care se adaugă câte 150 de lei/ lună faţă de fiecare tranşă de 1.000 mp.
Mai mult pe Economica.net
Tarifele care trebuie plătite de reţele comerciale pentru utilizarea muzicii ambientale din marile magazine au scăzut, spun compozitorii, în replică la poziţia re