Continuă războiul dintre Guvern şi regii asfaltului! Reculul se resimte însă şi în Maramureş. Un raport al Corpului de Control al Guvernului a luat la puricat contractele CNADNR şi a analizat cauzele pentru care lucrările se derulează cu viteza melcului.
În timp ce “regii asfaltului” se plâng că proiectele sunt blocate din cauza subfinanţării, Guvernul “se scoate”, aruncând vina în cârca constructorilor. După ce a tăiat investiţiile CNADNR aflate în derulare, cum este şi DN 18 Baia Mare-Borşa, amânând finanţarea şi execuţia lor până la Sfântu Aşteaptă, “întâmplător”, Guvernul a scos din jobenul Corpului său de control un raport care arată motivele din cauza cărora există întârzieri la proiectele de infrastructură.
Insuficienta mobilizare pe şantier, lipsa de utilaje şi personal. Acestea sunt, pe scurt, cauzele care au generat întârzierile uriaşe la proiectele de infrastructură în opinia Guvernului. Perioada supusă verificării a fost 1.01.2007 – 31.08.2012. Pe lista Guvernului se află şi firme care lucrează la puţinele drumuri naţionale aflate în reabilitare din judeţul nostru: SHAPIR STRUCTURES, SPEDITION UMB SRL, ROMSTRADE. Dar, mai bine detailăm.
Potrivit guvernului: „în urma analizei efectuate de Corpul de control al Primului-ministru a unui număr de 31 de contracte de lucrări privind reabilitarea/modernizarea şi construirea de drumuri naţionale şi autostrăzi, în cadrul cărora au fost înregistrate întârzieri în execuţia lucrărilor, au fost identificate următoarele cauze care au stat la baza acestor întârzieri:
Una din principalele probleme constatate a fost insuficienta mobilizare pe şantier a firmelor de construcţii care executau contractele analizate. Astfel, deşi pe hârtie prezentau personal suficient şi utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situaţia era cu totul alta”.
Această