Majoritatea atelierelor şcolare unde sunt instruiţi elevii care urmează învăţământul profesional se află într-o stare avansată de degradare şi sunt dotate necorespunzător
Începând din acest an şcolar, la nivelul judeţului nostru a fost reactivat învăţământul profesional în cadrul căruia elevii interesaţi pot învăţa o meserie. Din păcate, majoritatea atelierelor şcolare se află într-o stare deplorabilă, iar dotările tehnologice sunt vechi sau nefuncţionale. Nici agenţii economici din judeţ, care s-au plâns de nenumărate ori că nu găsesc forţă de lucru calificată, nu se grăbesc să le ofere acestor elevi posibilitatea de a face practică în fabrici. De altfel, nici elevii sătmăreni nu s-au prea înghesuit să se înscrie la astfel de cursuri, circa un sfert dintre locurile iniţiale nefiind ocupate. O rază de speranţă ar putea veni din partea conducerii judeţului Satu Mare, care are în vedere, anul viitor, alocarea de fonduri pentru retehnologizarea atelierelor şcolare.
Sună bine pe hârtie
Încă de anul trecut, Ministerul Educaţiei a decis resuscitarea vechilor şcoli profesionale prin înfiinţarea, din acest an şcolar, a învăţământului profesional. În clasele care funcţionează după sistemul învăţământului profesional şi tehnic au avut posibilitatea de a se înscrie elevii care au terminat clasa a IX-a de liceu, cei care nu au finalizat încă liceul şi cei care au finalizat o şcoală profesională în prealabil. Cursurile se desfăşoară pe parcursul a doi ani de zile, din care în primul an 40% din cursuri vor fi pregătire teoretică şi 60% pregătire practică, iar în al doilea an de studiu 25% pregătire teoretică şi 75% pregătire practică.
Elevii care urmează aceste cursuri au mai avut posibilitatea de a încheia contracte de şcolarizare cu diferite firme din judeţ care, în baza unui parteneriat încheiat cu şcoala, asigură posibilitatea ca elevii să facă