Internetul vuieşte că se apropie marea zi de vineri, Vinerea Neagră (Black Friday), ziua în care toţi amatorii de suveniruri sunt invitaţi la cumpărături. Este una din cele mai agresive şi mai abile campanii de promovare a vânzărilor pe care am văzut-o în ultimii ani în România.
Anul acesta Black Friday pică în ziua de 23 noiembrie: românii cunt sunt sensibili la frumos şi la ofertele speciale îşi caută bani peste tot, prin sertare, prin ciorapi, pe la vecini. Oamenii au mare nevoie de bani. Motivul? Ca să îşi cumpere oareşceva în Vinerea Neagră, ziua cumpărătorilor de cursă lungă.
Vinerea Neagră face parte din strategia marilor companii americane care vând produse de larg consum: oamenii creduli, naivi sau sperând în produse ieftine şi bune se îngrămădesc să cumpere tot ce e la ofertă.
Eu vreau însă să vă reamintesc una din vorbele pline de înţelepciune ale englezilor: „Suntem prea săraci să cumpărăm produse ieftine”. Pragmatici, cum îi ştim, englezii au şi de această dată dreptate.
Black Fraiday este ziua care deschide sezonul cumpărăturilor. În România încep momentele care ne oferă mici prilejuri de a face cadouri la cei apropiaţi: 1 Decembrie, Sfântul Nicolae, Crăciunul, Revelionul, Sfântul Ion. Deşi România este în cruntă recesiune de 4 ani de zile o să-i vedem pe concetăţenii noştri cum se vor înghesui să nu piardă nu ştiu ce ofertă. Oricum cadourile trebuie făcute celor dragi.
Revenind la Vinerea Neagră, eu vă spun că n-o să cumpăr nimic. Pentru că n-am bani. Dacă aş avea bani ce mi-aş cumpăra? O slujbă bine plătită, o casă cumsecade, un oraş verde, cu oameni de treabă, o ţară în care se munceşte şi nu se fură, un Guvern care să nu se învârtă cei mai mari infractori economici – o ţară ca afară, cum spunea cineva.
Problema e că eu nu am bani şi nu o să cumpăr nimic în Vinerea Neagră (Black Fraiday). Nu vreau să susţin co