Lansarea de noi branduri premium și superpremium, dezvoltarea mai multor segmente, inclusiv pe partea de food și creșterea numărului de angajați, sunt doar câteva dintre intențiile pe care le are Bogdan Ciocoveanu pentru dezvoltarea businessului Lerida International.
Din 2010, de când a fost numit la conducerea unuia dintre cei mai cunoscuți jucători din piața importatorilor de băuturi alcoolice, Ciocoveanu s-a axat pe creșterea profitabilității, atragerea unor furnizori renumiți la nivel internațional și formarea unei echipe care să-l ajute să-și atingă țintele. Iar primii pași au fost făcuți imediat ce a preluat conducerea Lerida.
”Am preluat compania într-un moment în care întrerupsese colaborarea cu Bacardi‑Martini. Atunci, a pierdut 75% din cifra de afaceri. În ultimii doi ani, am adus Lerida la o cifră cu 10% mai mare decât cea mai bună perioadă Bacardi‑Martini în România. Secretul a fost strategia aplicată, organizarea echipei, împărțirea pe departamente. Am căutat punctele cu valoare adăugată pentru business”, detaliază el. În plus, a început o ”dezvoltare pe nișe”. Mai concret, de o jumătate de an a intrat și pe food, un business despre care spune că merge foarte bine, mai ales că promovează produse de dietă. Pentru că, punctează el, un business complet este acela care atinge cât mai multe ramuri.
”În primul rând, mă pune în valoare și nu mă lasă să-mi pierd experiența pe anumite ramuri de activitate. Și, implicit, crește valoarea vânzărilor. Punctual, anul acesta mizez pe vânzări de 6,5 si 7 milioane de euro, dublu față de acum doi ani, când am preluat conducerea Lerida”, mai spune Ciocoveanu. Aceste estimări se bazează și pe aducerea în țară a șapte branduri de băuturi, foarte cunoscute pe piața internațională, precum vinurile produse de Bodega Iniesta, compania lui Andrés Iniesta, celebrul fotbalist al FC Barcelona și al echipei nați