Autostrada Vestului merge mai departe. Tronsoanele Arad-Nădlac şi Lugoj-Deva sunt în fază avansată, chiar dacă pe parcurs mai apar unele probleme. Nu demult, muncitori de pe Arad-Nădlac (tronsonul 1 realizat de Romstrade) au intrat în grevă pentru a-şi cere drepturile salariale neprimite de patru luni de la firma care lucrează acolo. Contractul cu Romstrade a fost reziliat datorită întârzierilor, iar neplata muncitorilor, care intra în sarcina unei firme care a subcontractat de la Romstrade, a tras, de asemenea, în balanţă pentru luarea acestei decizii.
Pe celalalt tronson al aceleiasi autostrazi (tronsonul 2), realizat de Alpine, stratul de uzură este pozat pe majoritatea autostrăzii, lucrările de artă, poduri, podeţe şi viaducte sunt aproape terminate şi a început montarea parapeţilor şi s-au asfaltat suprafeţele de pod. Accesul spre tronsonul Arad-Pecica, buclele de acces sunt în fază de asfaltare, de asemenea şi nodul de circulaţie Pecica .
Podul principal peste Bega, la kilometrul 2, în dreptul localităţii Belinţ, este în fază de finalizare pile şi culei
În ceea ce priveşte lotul I al tronsonului Lugoj – Deva – 27 de kilometri – de la drumul judeţean spre Şanoviţa până la drumul naţional Lugoj-Deva, unde autostrada va face joncţiune în dreptul localităţii Traian Vuia, lucrările de asfaltare a casetei autostrăzii sunt în mare parte finalizate. „Podul principal peste Bega, la kilometrul 2, în dreptul localităţii Belinţ, este în fază de finalizare pile şi culei, urmând a se monta grinzile principale. Se va da în funcţiune şi subtravresarea autostrăzii de către drumul judeţean Belinţ – Babşa, pe sub pasajul finalizat”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.
„Consider că în 2013 se vor finaliza 250 de kilometri din Autostrada Vestului”
Lotul 2