Executantul ultimului tronson din Autostrada Soarelui, compania italiană Astaldi, s-a clasat pe locul trei în topul naţional al plăţilor efectuate de statul român către constructorii de drumuri. Potrivit rapoartelor de plăţi efectuate, în acest an, de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (C.N.A.D.R.), Astaldi a încasat peste 83 de milioane de euro pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia şi alte lucrări efectuate în ţară, sumă care o poziţionează pe locul trei la nivel naţional. Pe primele locuri se află companiile Spedition, care a încasat aproape 124 de milioane de euro, şi Romstrade, cu 89,3 milioane de euro.
Consorţiul Astaldi-Max Boegel a câştigat licitaţia şi pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia, după ce fosta conducere a Ministerului Transporturilor a reziliat contractul cu firma Colas, în 2011. Semnarea contractului cu noul consorţiu a avut loc pe 21 septembrie 2011, iar lucrările au început pe 7 octombrie 2011. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmează să fie finalizaţi complet în ianuarie 2013.
C.N.A.D.R. a efectuat, în acest an, plăţi către constructorii de drumuri şi autostrăzi în valoare totală de 980 de milioane de euro. Preţul pentru un kilometru de autostradă variază între 3,9 şi 6,1 milioane de euro, în funcţie de regiune şi relief. Compania de drumuri a avut la dispoziţie, în perioada 2007-2012, peste 4,1 miliarde de euro pentru autostrăzi şi alte aproape 3,6 miliarde de euro pentru reabilitarea de drumuri naţionale. În aceeaşi perioadă, reţeaua de şosele a României a crescut cu 267 de kilometri de autostrăzi şi circa 1.500 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate şi variante de ocolire.
Darius MARTINESCU
Executantul ultimului tronson din Autostrada Soarelui, compania italiană Astaldi, s-a clasat pe locul trei în topul naţional al plăţilor efectuate de statul român către constructorii