Până acum s-au purtat multe discuții, politicienii au venit cu tot felul de sugestii în privința centurii de ocolire, degrevarea celor două municipii, Turda și Câmpia Turzii, de traficul greu fiind subiect de campanie electorală pentru majoritatea partidelor politice.
Între timp, petițiile oamenilor afectați de camioanele care traversează zilnic municipiile respective au curs, fără ca nimeni să găsească o soluție concretă la problemele acestora.
Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, senatorul Marius Nicoară a avansat ideea realizării unei legături cu Autostrada Transilvania, pe care camioanele din cele două orașe să urce pe o lungime de 7 km ca să coboare apoi pe centura Vâlcele-Apahida.
“Trebuie să obligăm toate camioanele să urce pe autostradă, să folosim autostrada ca și centură ocolitoare a oreașelor Câmpia Turzii și Turda, după câțiva kilometri vor coborâ pe această variantă ca să ajungă la ocolitoarea Clujului, iar de acolo mai departe spre destinație. E o soluție pe care am identificat-o cu cei doi candidați ai USL, Alexandru Cordoș și medicul Vasile Grumaz. Sunt convins că dacă sunt aleși vor face presiuni asupra Guvernului și vor duce proiectul până la capăt!”, este de părere senatorul Marius Nicoară.
Parlamentarul a mai explicat că soluția nu este costisitoare, costul unui km fiind evaluat cam la 500.000 euro. Asta în condiţiile în care valoarea de referinţă pentru realizarea unui drum naţional nou, clasa tehnică III (două benzi de câte 3,5 m), este de aproape 1.300.000 de euro, conform unor standarde de cost ale Ministerului Transporturilor.
“E drept, ideea nu este nouă, noi am încercat din 2008 să promovăm acest proiect, dar Guvernul Boc nu a considerat-o prioritară”, mai completează candidatul Uniunii Social Liberale pentru colegiul 3 - Senat, care cuprinde Gherla, Dejul și Câmpia Turzii.
Până a