Logan, Sandero și Sandero Stepway și-au arătat noile înfățișări, dar și suma de calități și defecte pe șoselele virajate și pe autostrăzile perfecte ale Andaluziei. Rezultatul? Design modern, noi echipamente de siguranță, control și confort, dar și vechi metehne.
Logan, un sedan fără concurență
Cel mai căutat model din gama Dacia are, din această toamnă, un aspect mult mai atractiv decât până acum. Partea frontală puternică, pusă în evidență de faruri și de grila radiatorului, este completată de câteva linii curbe adăugate în zona aripilor și încheiată cu o zonă-spate unde designerii par să fi rămas fără inspirație. Aerul germanic promis de Laurens van den Acker, designerul-șef de la Renault, este susținut de un habitaclu în care evoluția se observă în special în zona bordului. Fără a face pasul către o zonă în care concurența ar fi însemnat fie o canibalizare a modelelor mărcii-soră Renault, fie o competiție cu modele imposibil de învins, noul Logan arată - și se simte - mult peste așteptările unui client care interpretează ideea de „low-cost“ ca pe o reducere la minimum a pretențiilor. Tocmai de aceea, titulatura „smart-buy“ - o alegere înțeleaptă a unui client care primește pentru preţul achitat exact ceea ce a plătit, nimic în plus, nimic în minus - este acum mult mai fidelă modelului Dacia.
Pe șoselele din, de obicei, însorita Andaluzie - acum udată de o ploaie torențială -, Loganul în echipare Laureate, dotat cu noul motor în trei cilindri de 0,9 litri care dezvoltă 90 CP, s-a dovedit vivace și ascultător. Chiar dacă un ritm ceva mai susținut a împins consumul de benzină de la cei 5,3 l/100 km anunțați de producător la aproape 8 l/100km: este „boala“ tuturor propulsoarelor mici cu care se mândresc constructorii utilizând până la refuz termenul de „downsizing“. Pentru cine cunoaștea Dacia Logan de până acum, va fi destul de surprinzător să sesize