Între “cererea insaţiabilă a consumatorilor faţă de produse cu preţuri mici” şi scumpirile înainte de reduceri
În bazinul istorico-geografic unde “totul e posibil”, după vorbele maliţioase ale unui politician francez, până şi ziua aia specială de vineri negricioasă, a reducerilor (23 noiembrie în acest an) s-a dilatat enorm. La Orange, de exemplu, Black Friday s-a întins pe toată săptămâna (19-25), operatorul afişând reduceri de până la 90% la o serie de produse disponibile online (smartphone, tabletă, gps, huse, carcase etc.). La marii retaileri din electro-IT, precum Altex sau Flanco, BF a cuprins întregul week-end.
Conform unui studiu Daedalus, publicat înainte de startul oficial al competiţiei consumeriste contra-cronometru, peste 4 milioane de români auziseră de această campanie iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, erau interesaţi să facă achiziţii, de la laptopuri, aspiratoare şI cosmetice şI până la aparate foto, televizoare sau...vacanţe.
Să vedem însă cum a arătat ziua de vineri, în special după îmbulzeala online care a produs, inevitabil şI blocaje ale site-urilor.
eMAG, unul dintre site-urile blocate, pentru câteva zeci de minute, a anunţat că a avut peste 1,2 milioane de vizite şi 70.000 de comenzi, pentru circa 100.000 de produse, până la ora prânzului. În magazinele Altex şi Media Galaxy s-au înregistrat vânzări de 15 ori mai mari faţă de o zi obişnuită, aşteptările fiind peste valoarea estimată iniţial, de 5 milioane de euro. Nici site-ul Altex nu a rezistat asaltului după reduceri, internauţii răbufnind pe forumuri sau facebook, în prima parte a zilei.
La Flanco, până la ora 18:00, peste 70.000 de clienţi au cumpărat cel puţin un produs din magazinele sale, ceea ce a făcut ca vânzările sa ajungă la nivelul dintr-o lună medie.
În “hora promoţiilor” a intrat şI F64 Studio, cel ma