Anunţul a fost făcut săptămână trecută, într-o conferinţă de presă, de către deputatul Lucian Bode, care a fost ministru al Economiei în perioada în care compania a anunţat intenţia de a demara această investiţie. Bode nu a dat, nici pe vremea când era ministru şi nici acum, detalii prea multe despre investiţie, dar a spus că este vorba despre dezvoltarea producţiei de cord metalic pe care compania a început-o la Zalău cu fabrica Michelin România - Zalău Cord. Investiţia, estimată la câteva sute de milioane de euro, s-a poticnit până acum de neînţelegerile referitoare la terenul pe care ar urma să se construiască noua unitate de producţie, neînţelegeri reprezentate, mai întâi, de un litigiu asupra terenului între oraşul Zalău şi comuna Crişeni, iar în ultimele luni, de lipsa unui consens în Consiliul Local Crişeni - care a câştigat litigiul - cu privire la modalităţile şi preţul de vânzare a terenului către investitor.
La mijlocul lunii octombrie, consilierii locali din Crişeni au convenit, după îndelungi dezbateri, să solicite schimbarea categoriei de folosinţă a terenului respectiv şi scoaterea lui din circuitul agricol, oficialii de la Bucureşti dându-şi acordul în acest sens, potrivit lui Bode, săptămâna aceasta.
"Mai trebuie acum ca cele două părţi să convină asupra preţului de vânzare, dar, oricum, avizul ministerului este un pas înainte către realizarea acestei investiţii", a declarat Lucian Bode.
Michelin a ajuns la Zalău în 2001, când a cumpărat, de la Tofan Grup, fabrica de anvelope "Silvania". De atunci şi până în prezent, Michelin a investit în România - la Zalău, în mare parte - peste 300 de milioane de euro în tehnologie şi în modernizarea uzinelor, dar şi în formarea şi dezvoltarea echipelor. Pe lângă cele două fabrici de la Zalău, Michelin mai are în România şi o uzină la Floreşti, judeţul Prahova. În prezent, la cele dou