Cei care produc motociclete, scutere sau ATV-uri vor fi nevoiţi să respecte noi reguli, aprobate de Parlamentul European. Noile norme vor intra în vigoare începând cu anul 2016, doar dacă vor primi votul fiecărui stat membru UE, în parte.
Mai exact, este vorba despre câteva reguli de construcţie, restricţii de siguranţă pe care producătorii trebuie să le respecte. Astfel, cea mai importantă măsură este cea referitoare la introducerea ABS-ului obligatoriu, atât pentru vehiculele motorizate cu două sau trei roţi, cât şi pentru ATV-uri. Cele cu capacitate mai mică, sub 125 CP, vor fi obligate să fie dotate fie cu CBS (Sistem de Frânare Combinat), fie cu ABS.
Cea de-a doua măsură importantă este cea referitoare la lumini. Toate vehiculele cu două sau trei roţi, precum şi ATV-urile, vor avea lumini legate automat la contact, care să fie aprinse în permanenţă, atât timp cât motorul funcţionează.
În ceea ce priveşte normele de poluare, Parlamentul European a extins introducerea normelor Euro 4 la motociclete, din 2016, și la mopede din 2017, precum și a normelor Euro 5 la toate aceste vehicule, din 2017.
Cei care produc motociclete, scutere sau ATV-uri vor fi nevoiţi să respecte noi reguli, aprobate de Parlamentul European. Noile norme vor intra în vigoare începând cu anul 2016, doar dacă vor primi votul fiecărui stat membru UE, în parte.
Mai exact, este vorba despre câteva reguli de construcţie, restricţii de siguranţă pe care producătorii trebuie să le respecte. Astfel, cea mai importantă măsură este cea referitoare la introducerea ABS-ului obligatoriu, atât pentru vehiculele motorizate cu două sau trei roţi, cât şi pentru ATV-uri. Cele cu capacitate mai mică, sub 125 CP, vor fi obligate să fie dotate fie cu CBS (Sistem de Frânare Combinat), fie cu ABS.
Cea de-a doua măsură importantă este cea referitoare la lumini. Toate vehiculele