CFR Călători a anunţat că, începând din 9 decembrie, va intra în vigoare noul Mers al trenurilor de călători, care prevede ca în 2013 să fie în circulaţie, zilnic, 1.378 de trenuri, cu 60 mai multe decât anul trecut.
Potrivit CFR Călători, oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei de călători, atât prin optimizarea orarelor şi a capacităţii de transport, cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile.
Astfel, spun cei de la CFR Călători, în traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord – Roşiori, Roşiori – Craiova, Constanţa – Mangalia, Bucureşti Nord – Ploieşti, Ploieşti Sud – Urziceni, Buzău – Mărăşeşti, Iaşi – Ungheni Prut. „Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesară realizarea unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. În acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadenţat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ”, explică reprezentanţii companiei.
În traficul internaţional au fost introduse două noi trenuri cu destinaţia Budapesta, de la Bucureşti Nord şi de la Sighetu Marmaţiei, astfel arădenii pot ajunge mai uşor în ţara vecină.
Prin încheierea unui contract de colaborare între CFR Călători şi MAV Trakcio, operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, s-a urmărit fluidizarea traficului feroviar cu Unga- ria, prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale, utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapesta, precizează aceeaşi sursă.
Me