Microsoft se pregăteşte să-şi extindă în Europa reţeaua de magazine retail, utilizată în SUA, Canada şi Puerto Rico pentru promovarea brandului şi comercializarea produselor software şi a computerelor şi gadget-urilor care rulează sistemele de operare Windows dezvoltate de companie.
Microsoft a discutat cu mai mulţi proprietari din Marea Britanie, vizând spaţii comerciale pentru a deschide încă de anul viitor primele magazine.
Compania este încrezătoare că va reuşi să deschidă primele unităţi în 2013, a afirmat o sursă apropiată discuţiilor, citată de Financial Times, preluat de The Verge.
Decizia finală privind extinderea reţelei de magazine Microsoft în Europa depinde de o ultimă analiză a performanţei reţelei retail din Statele Unite.
Contactat de Financial Times, un purtător de cuvânt al compainei a refuzat să comenteze informaţiile.
Microsoft vinde în magazinele sale pachete software precum Windows şi Office, produse hardware proprii ca tableta Surface cu Windows 8 sau consola Xbox, dar şi gadget-uri ale partenerilor ce rulează sistemele de operare ale companiei, precum smartphone-urile Nokia şi HTC cu Windows Phone 8 sau PC-uri cu Windows 8.
Zvonurile din piaţă sugerează că Microsoft ar putea chiar să dezvolte propriul smartphone cu Windows Phone, iar de anul viitor va fi disponibil Xbox TV, un set-top box pentru televizor cu Windows 8, care va rula jocuri de pe platforma online Xbox Live. Compania nu a precizat data lansării şi preţul Xbox TV.
În SUA, Canada şi Puerto Rico, Microsoft deţine atât magazine permanente cât şi unităţi "pop-up", care funcţionează sezonier, în perioade de sărbătoare.
Magazinele Microsoft din SUA oferă gratuit cursuri şi training pentru utilizarea software-ului companei, în încercarea de a educa consumatorii interesaţi să migreze de la platformele Apple sau Android.
Compania