Cu o piață europeană în recul, o zonă asiatică unde a pierdut startul, și cu o creștere prea lentă în Rusia, grupul Renault și-a îndreptat tunurile către Africa de Nord. Este singura zonă a globului unde germanii de la Volkswagen - cel mai puternic competitor european al francezilor – nu s-au implicat încă serios.
Institutele de cercetare de piață estimează că piața nord-africană va crește în următorii cinci ani cu nu mai puțin de 40%. În cifre absolute asta ar însemna că în 2016, în cele patru state luate în calcul – Maroc, Algeria, Tunisia și Egipt – se vor vinde circa 930.000 de unități față de numai 660.000 în 2011. Se remarcă, desigur, absența Libiei din calculele analiștilor, însă zbaterile politice din acest stat sunt de natură să facă imposibilă orice prognoză. Cum nici Egiptul nu este un stat suficient de sigur în acest moment, țintele șefilor Renault rămân Maroc, Algeria și Tunisia.
Conform lui Walt Madeira, analist la IHS Automotive, Renault are un avantaj enorm în regiune grație unei schimbări rapide de direcție a investițiilor dinspre Asia către Africa de Nord. Cele două uzine deținute în prezent de francezi în Maroc – Casablanca și Tanger – sunt doar vârful de lance prin care grupul din Hexagon a reușit să atingă o cotă de piață de circa 30% în zonă, devenind astfel lider absolut. Pe locul secund, cu o cotă estimată la 25% se află un alt grup francez, PSA Peugeot – Citroen, în timp ce poziția a treia este ocupată de nimeni alții decât coreenii de la Hyundai – KIA, cu o cotă de piață de aproximativ 7%. Nicio marcă a grupului Volkswagen nu apare în topul vânzărilor din Africa de Nord și asta este, deocamdată, o veste bună pentru companiile care au „furat” startul dezvoltând rapid rețele de vânzare. Totuși, conform Automotive News, care citează surse din industrie, marele grup german, lider autoritar al pieței europene, nu va întârzia mult