Altex Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala de retail electroIT, a inregistrat la finalul celor trei zile de vanzari de Black Friday vanzari de peste 15 milioane de euro, de trei ori mai mult fata de estimarile initiale ale companiei.
Altex este compania care a inregistrat cele mai mari vanzari de Black Friday, insa a oferit trei zile de reduceri (weekendul 23-25 noiembrie), in timp ce retailerul online eMag a raportat incasari de 12 milioane de euro pentru o singura zi (vineri, 23 noiembrie). Si cei doi principali competitori ai Altex au fost foarte cautati. Astfel, Flanco a avut vanzari de 12,1 milioane de euro pentru trei zile de promotii, in timp ce Lorand Szarvadi estima incasari de 3-4 milioane de euro pentru patru zile de promotii (22-25 noiembrie).
“Este un rezultat la care a contribuit in primul rand disponibilitatea stocului, element care a devenit un diferentiator in momentul in care cei mai mari retaileri online si-au epuizat stocurile dupa prima jumatate de ora, dar si magazinele de suprafata mare, care au putut acomoda volume mari de marfa. Consumatorul roman si-a construit un orizont de asteptare in legatura cu Black Friday si cand nu a mai gasit online ofertele pe care le cauta, s-a orientat catre magazine, asta ne demonstreaza ciferele. Au existat magazine din orasele mari - Cluj, Constanta, Bucuresti, Timisoara - care au vandut si 500.000 de euro in cele trei zile de promotii”, a declarat DanOstahie, presedinte &CEO Altex. Televizoarele LED au fost cele mai cautate Cele mai cautate produse de Black Friday au fost televizoarele LED, produsele IT, frigiderele si masinile de spalat.
“Evenimentele din retail de tipul Black Friday pun in evidenta plusurile si minusurile din strategia retailerilor: la noi, spre deosebire de alti concurenti din retailul traditional, in ciuda volumelor mari de vanzari si a cererii, consum