Ford, una dintre marile companii auto, a anuntat, in ultima vreme, ca va aplica concedieri masive in fabricile din Europa, pe fondul cererii scazute. Nici situatia din Romania nu este incurajatoare, avand in vedere ca productia locala a scazut la jumatate. Cat de tare sa ne ingrijoreze aceasta situatie?
Reprezentantii uzinei de la Craiova au anuntat ca, de la sfarsitul acestei luni, se va renunta la unul dintre cele doua schimburi.
Ford Craiova va produce cu 50% mai putine masini
Acesti angajati vor fi relocati la departamentul piese auto, unde se fabrica deja motorul EcoBoost de 1,0 litri si cel de 1,5 litri, care va fi realizat incepand cu anul viitor. Conform contractului colectiv de munca, Ford nu poate concedia angajatii din Romania, decat in conditii speciale.
Astfel, pentru a renunta la unele locuri de munca, compania are doua solutii. Prima ar fi "stimularea" plecarilor benevole, asa cum a facut din 2008 pana in luna iunie a acestui an, cand 250 de angajati ai uzinei de la Craiova si-au dat demisia, primind intre 6 si 24 salarii compensatorii.
In plus, alti 150 de angajati ai Ford au fost concediati in urma incalcarii contractului de munca sau au iesit la pensie.
Compania a anuntat ca noul program implica scaderea la jumatate a productiei. Astfel, daca pana acum se produceau 500 de masini pe zi, acum numarul va fi de 250. Practic, constructorul american va ajunge in acest an la sub 30.000 de masini, cu mult sub estimarile anterioare.
Motivul? Lipsa cererii pe pietele europene. Insa, pentru Romania, unde 40% din valoarea totala a exporturilor, respectiv 13,2 miliarde de euro, este reprezentata de masini, aceasta ar insemna o lovitura puternica.
In luna septembrie a acestui an au fost vandute, in afara tarii, 35.994 de autoturisme, dintre care 7.895 unitati sunt Ford