CFR Călători informează că, începând cu data de 9 decembrie, va intra în vigoare Noul Plan de Mers al Trenurilor 2012-2013, care va fi valabil până la 14 decembrie 2013.
Oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei de călători atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile, transmit reprezentanţii CFR Călători.
Zilnic se vor afla in circulaţie 1.378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât in planul de mers 2011-2012.
În Traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti N.- Roşiori, Roşiori – Craiova, Constanţa – Mangalia, Bucureşti N – Ploieşti, Ploieşti Sud – Urziceni, Buzău – Mărăşeşti, Iaşi – Ungheni Prut.
Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesară realizarea unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. În acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadentat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ.
În Traficul international s-au introdus doua noi trenuri cu destinatia Budapesta, de la Bucuresti Nord şi de la Sighetu Marmaţiei.
Prin încheierea unui Contract de Colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din Romania – CFR Călători şi MAV Trakcio – operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, s-a urmărit fluidizarea traficului feroviar cu Ungaria prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi