Black Friday 2012 a fost un succes pentru majoritatea retailerilor, care au înregistrat vânzări record, însă pe forumuri şi pe reţelele de socializare sute clienţii îşi arată dezamăgirea faţă de anumiţi retaileri şi de proasta organizare a evenimentului.
Black Friday a căzut anul acesta pe 23 noiembrie şi spre deosebire de anul trecut zeci de magazine şi-au anunţat participarea. În timp ce unii s-au făcut de râs, magazinele lor online fiind inaccesibile ore bune cum este cazul magazinultau.ro, evomag.ro, laptopgarage.ro, f64.ro sau domo.ro, alţii au dovedit că s-au pregătit pentru Black Friday precum eMAG sau clickshop.ro.
Magazinele fizice precum Altex, Domo sau Flanco au fost asaltate la rândul lor de clienţi, vânzările depăşind orice aşteptări. Spre exemplu, dacă Altex se aştepta la vânzări de cinci milioane de euro, după trei zile de reduceri, acestea au trecut de 15 milioane de euro. În total, toate magazinele care au participat la Black Friday au vândut produse în valoare de peste 50 de milioane de euro, o cifra insignifiantă dacă o comparăm cu cea din SUA. În Statele Unite, de Black Friday, în prima zi s-au vândut produse în valoare de 20 de miliarde de dolari. Pe online, vânzările au trecut pentru prima dată de un miliard de dolari, conform datelor comScore.
După Black Friday
Cu aproape 150.000 de comenzi şi vânzări de peste 10 milioane de euro, eMAG este cel mai mare câştigător din online. Având în vedere însă că magazinul online nu a dat ocazia clienţilor să îşi ridice produsele din showroom-uri este evident că majoritatea românilor au ales metoda de plată prin ramburs, astfel încât eMAG nu a încasat decât o mică parte din aceşti bani. Deşi magazinul online a trimis mesaje tuturor celor care au cumpărat produse de Black Friday, termenele de livrare nu s-au respectat.
Pe pagina de Facebook a eM