Cei care investesc în publicitate continuă să le utilizeze ca pe o extensie a calculatoarelor, în loc să pună accent pe avantajele unice aduse de smartphone-uri
În loc să adopte strategii specifice de marketing pe mobil, companiile preferă doar să cumpere spaţiu publicitar pe aceste dispozitive
Între timp, cei cu experienţă în mobile au început să ia decizii mai bine direcţionate
Smartphone-urile reprezintă canalul media digital care înregistrează cea mai mare creştere în rândul consumatorilor, însă un studiu realizat de firma de cercetare Forrester şi de companie de marketing pe telefoane, Velti, arată că cei care investesc în publicitate continuă să folosească acest mediu ca o extensie a calculatoarelor, în loc să pună accent pe avantajele pe care le aduc aduc telefoanele mobile şi pentru oportunităţile unice de publicitate, scrie Adage, în ediţia online.
Astfel, în loc să adopte strategii specifice de marketing pe mobil, companiile preferă să cumpere spaţiu publicitar pe aceste dispozitive.
Doar 27% dintre cele 139 de companii de cercetare în studiul "Present & Future of Mobile Marketing" folosesc alertele speciale şi doar 25% utilizează datele oferite în timp real.
Telefoanele mobile - doar o modalitate de a ajunge la public
Krishna Subramanian, directorul de marketing al Velti, spune că exista tendinţa de a se face greşeala de a privi telefoanele doar ca o modalitate de a ajunge la utilizatori. "Când companiile iau în calcul telefoanele mobile, trebuie să se uite la toate oportunităţile, nu doar la cele de la suprafaţă", a afirmat acesta.
În plus, companiile nu au reuşit să aibă o strategie pe termen lung în ceea ce priveşte acest canal de comunicare. Majoritatea repondenţilor (59%) au afirmat că acele campanii pe mobil pe care le-au avut au reprezentat programe pe termen scurt, iar alţi 7% au sp