După ce grupul Discovery a anunţat vineri că postul Discovery Channel a fost scos de pe platforma de satelit a RCS&RDS, Digi, deşi acordul de retransmisie expiră la sfârşitul lunii, operatorul dă replica: nu putem fi de acord cu plata unor tarife de trei ori mai mari decât cele pentru alte canale similare. Mai mult, susţin reprezentanţii RCS&RDS, „nu putem accepta principiul 1% doresc şi 100% plătesc!”.
Grupul Discovery a anunţat vineri că RCS a respins toate fertele comerciale deşi „nu am cerut, în niciun moment al negocierilor, creşeterea tarifelor pentru distribuţia canalelor noastre”. Mai mult, grupul arăta că RCS eliminase deja postul Discovery World din toate pachetele sale, iar TLC şi Animal Planet din unele pachete.
Reprezentanţii RCS&RDS susţin că nu intenţionează să renunţe la difuzarea canalelor documentare, ci doar să le înlocuiască pe unele dintre acestea. Disputa dintre cele două companii a luat naştere în contextul în care RCS îşi extinde activitatea de televiziune prin lansarea a două noi posturi – Digi World (post documentar) şi Digi Life.
„Grupul Discovery a refuzat propunerea noastră de a crea un pachet distinct, care să conţină toate canalele sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonaţilor interesaţi, dar fără costuri nejustificate pentru abonaţii care nu îl solicită”, se arată într-un comunicat al RCS.
RCS: Discovery nu înţelege efectele crizei
RCS susţine că nu poate impune plata unor tarife de trei ori mai mari decât cele pentru alte posturi similare pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă pentru canalele Discovery este de aproximativ 1%. „Nu putem accepta principiul 1% doresc şi 100% plătesc!”, se arată în comunicatul RCS.
Reprezentanţii RCS mai arată că tarifele Discovery au fost întotdeauna în dolari, deşi abonamentele companiei sunt plătite în lei,