Americanii au avut buzunarele foarte largi de Black Friday, vanzarile atingand un nivel record in acest an.
Nu mai putin de 247 de milioane de persoane au vizitat magazinele in weekend-ul de Black Friday, cu 9 la suta mai mult decat in 2011, relateaza CNN Money.
De asemenea, fiecare client a cheltuit mai mult, respectiv 423 de dolari in medie, fata de 398 de dolari anul trecut.
In total, cheltuielile in cele patru zile libere pe care le-au avut americanii, de la Ziua Recunostintei pana duminica, au atins un nou nivel record, de 59,1 miliarde de dolari, cu 13 procente mai mult decat in 2011, cand vanzarile au fost de 52,4 miliarde de dolari.
Vanzarile mari s-ar putea explica si prin faptul ca magazinele au deschis mai devreme. Astfel, daca de obicei erau inchise de Ziua Recunostintei, de aceasta data s-au deschis in cursul dupa-amiezii. Aproximativ 10% din clientii din acest weekend si-au facut cumparaturile incepand cu ora 20.00 joi, iar 28% erau la magazine la miezul noptii, cand se da startul Black Friday.
In plus, si vanzarile online s-au majorat cu 17% joi, comparativ cu ziua similara de anul trecut, iar vineri, de Black Friday, vanzarile au fost cu 21 la suta mai mari.
Nu in ultimul rand, au fost cu 16% mai multi clienti de pe platformele mobile, 24% din cumparatori efectuand achizitiile de pe un telefon sau tableta.
Potrivit analistilor, acesta este un semn deosebit de bun pentru vanzarile de Craciun. De obicei, vanzarile incepand de la Black Friday pana la Craciun reprezinta 40% din vanzarile anuale ale magazinelor americane.
Americanii au avut buzunarele foarte largi de Black Friday, vanzarile atingand un nivel record in acest an.
Nu mai putin de 247 de milioane de persoane au vizitat magazinele in weekend-ul de Black Friday, cu 9 la suta mai mult