Cheltuielile totale ale americanilor în cele patru zile ale campaniei Black Friday, care marcheză startul sezonului de vânzări de iarnă, au crescut cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 59,1 miliarde dolari, iar vânzările online au depăşit vineri pentru prima dată 1 miliard de dolari.
Cheltuielile totale ale americanilor în cele patru zile ale campaniei Black Friday, care marcheză startul sezonului de vânzări de iarnă, au crescut cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 59,1 miliarde dolari, iar vânzările online au depăşit vineri pentru prima dată 1 miliard de dolari.
Retailerii au raportat un avans consistent al vânzărilor în weekend-ul Black Friday, care începe joi seara de Ziua Recunoştinţei şi se încheie duminică, cu mai mulţi clienţi în magazine, dar şi un interes mai ridicat pentru discount-urile oferite online, scrie cotidianul Wall Street Journal.
Avansul cheltuielilor nu a fost însă la fel de robust ca în anul anterior, iar unii indicatori au arătat declinul vânzărilor în magazine în ziua de vineri, Black Friday, ridicând semne de întrebare dacă nu cumva strategiile retailerilor atrag în aceast interval cheltuieli care ar fi avut loc în următoarea perioadă.
Retailerii cu prezenţă online solidă au fost cei mai bine poziţionaţi pentru a câştiga: pentru prima dată, mai mult de jumătate din consumatori au afirmat că au cumpărat de pe internet în cele patru zile. Doar vineri, cheltuielile online au trecut, pentru prima dată, de 1 miliard de dolari, potrivit datelor firmei de analiză comScore Inc.
Cheltuielile totale pentru cele patru zile s-au ridicat la 59,1 miliarde de dolari, cu 13% mai mult faţă de acelaşi interval anul trecut, a anunţat Federaţia Naţională a Retailerilor. Anul trecut, vânzările au crescut cu 16%.
Un sondaj realizat pentru organizaţia retailerilor de firma BIGinsight a arătat