Reprezentanții companiei de cablu au justificat scoarea postului din grilă prin faptul că tarifele sunt mari în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de 1%.
În urma protestelor declanșate de scoaterea Discovery Channel din grila programelor de satelit a RCS&RDS, compania media a dat astăzi publicitătii un comunicat prin care-și motivează gestul.
„Reacţie RCS & RDS relativ la prezenţa canalelor Discovery în reţeaua Digi TV
RCS & RDS nu intenţionează să renunţe la difuzarea canalelor documentare ci doar să le înlocuiască pe unele dintre acestea. Compania noastră nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc şi 100% plătesc! Întrucât tarifele Discovery au fost întotdeauna în DOLARI SUA, deşi abonamentele noastre sunt plătite în LEI, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru România, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economică sau de ratele de schimb valutar.
Astfel, echivalentul în lei al sumelor din 2012 este de DOUĂ ORI mai mare decât al celor din 2008, adică o creştere cu 100% în 4 ani. Argumentele legate de criza economică, de scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar, nu au fost niciodată acceptate de grupul Discovery. În ultimele saptămâni, grupul Discovery a acceptat pentru prima dată să discute despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind doar în perspectiva întreruperii difuzării canalelor sale la terminarea contractului. Compania noastră nu poate accepta poziţia grupului Discovery, care, în plină criză economică mondială, so