Una dintre marile provocări ale României de mâine este extinderea reţelei de metrou a Capitalei. Metrorex s-a angajat ca până în 2030, cu sprijin de la Guvernul României, să aducă metroul şi în localităţile limitrofe Bucureştiului.
Peste 100 de staţii, linii care ies din Bucureşti în toate direcţiile, legătură cu Aeroportul Otopeni, peste 150 de kilometri de cale ferată sub pământ şi investiţii de miliarde de euro. Aşa ar arăta metroul bucureştean în 2030.
Planurile Metrorex de extindere a liniilor de metrou nu se opresc doar la Magistrala 5, ce va lega cartierele bucureştene Drumul Taberei şi Pantelimon, tronson aflat acum în execuţie. Cele mai ambiţioase proiecte ale companiei duc metroul până la Domneşti, Mogoşoaia, Cernica, Bragadiru, Voluntari sau Tunari. Bucureştiul are acum o reţea de 51 de staţii de metrou împărţite pe patru magistrale, iar lungimea căii de rulare măsoară 72,5 kilometri.
Metroul din Drumul Taberei, visul unui cartier
În noiembrie 2011 au început lucrările la tronsonul Drumul Taberei (Râul Doamnei) - Eroilor, Magistrala 5. Acest tronson ar trebui, potrivit planurilor, să fie finalizat în 2015, însă, la această oră, planurile sunt deja întârziate cu zece luni. Noul director al Metrorex, Aurel Radu, promite că această întârziere va fi recuperată.
Tronsonul ce va lega Drumul Taberei de centrul Capitalei va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra zece staţii, iar costurile lucrărilor se ridică la 215 milioane de euro. Aceasta este singura linie în execuţie, având ca sursă de finanţare un credit exern BEI (Banca Europeană de Investiţii) şi bugetul de stat. Astfel, în trei ani, bucureştenii care locuiesc în cartierul Drumul Taberei vor putea ajunge în centrul Capitalei în doar 15 minute.
Cel de-al doilea tronson, Eroilor-Pantelimon, se află în pregătire. Termenul de finalizare este anul 2017